آموزش انجام پروپوزال دکتری | نمونه پروپوزال حقوق

آموزش انجام پروپوزال دکتری | نمونه پروپوزال حقوق

آموزش انجام پروپوزال دکتری

امروزه سازمان‌های بین‌المللی به‌عنوان یکی از تابعان فعال حقوق بین‌الملل به‌شمار می‌آیند و نقش فعالی در تکوین و پیشرفت حقوق بین‌الملل عام و خاص ایفاد می‌نمایند. حوزه‌های فعالیت سازمان‌های بین‌المللی بسته به بعد مکانی و عملیاتی آنها متفاوت است؛ به‌طوری‌که محدودة فعالیت برخی داخل در مرزهای جغرافیایی یک کشور یا منطقه‌ای خاص و یا حتی جهانی است. از طرف دیگر نحوة عملکرد و ایفای نقش عملیاتی و کارکردی این پدیده‌های نوظهور عرصة بین‌المللی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست، نظامی، امنیتی، تجاری و غیره تعریف می‌شود. 
یکی از سازمان‌های بین‌الدولی جهانی که در عرصة حقوق تجارت بین‌الملل فعالیت می‌نماید سازمان تجارت جهانی است. این سازمان دستاورد بیش از پنج دهه تلاش کشورهای مختلف برای تأسیس نهادی به‌منظور نظام دادن به تجارت جهانی است. تشکیل سازمان تجارت جهانی و سازوکار حل‌وفصل اختلافات در آن، نقطة عطفی در روابط و حقوق بین‌الملل اقتصادی تجاری به‌شمار می‌رود. فراگیر بودن سازمان تجارت جهانی چه از نقطه‌‌نظر اعضاء و چه از نقطه‌نظر قلمرو موضوعی که حجم وسیعی از قوانین و مقررات را در زمینة تجارت کالا، خدمات، مسائل مربوط به مالکیت معنوی، سرمایه‌گذاری خارجی و دیگر موضوعات فراگرفته، بر اهمیت این نهاد افزوده است. همچنین موافقتنامه‌های بسیاری به امضای کشورهای مختلف رسیده است که محور فعالیت‌های این سازمان را تشکیل می‌دهد. هدف عمدة این موافقتنامه‌ها کمک به جریان آزادسازی تجارت و اطمینان دادن به کشورها در مقابل تغییرات ناگهانی سیاست‌های تجاری است.
با توجه به اهمیت و جایگاه حقوق سازمان‌های بین‌المللی به‌عنوان شاخه‌ای از حقوق بین‌الملل عمومی و همچنین نظر به ایجاد رشته‌ای تحت عنوان «سازمان تجارت جهانی» درقالب حقوق بین‌الملل عرفی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که قوانین و مقررات حاکم بر سازمان تجارت جهانی، ازیکسو منشعب از حقوق سازمان‌های بین‌المللی (شخصیت، مصونیت، کارکرد) است و ازسوی‌دیگر برگرفته از نظام حقوق بین‌الملل اقتصادی و تجارت بین‌المللی است. بدیهی است وجه بین‌المللی بودن باعث چندوجهی شدن حقوق سازمان تجارت جهانی می‌شود. به بیان دیگر در کنار حقوق بین‌الملل عام، حقوق سازمان تجارت جهانی به‌عنوان حقوق بین‌الملل خاص می‌تواند مطرح گردد. 
بعد از جنگ جهاني دوم و بدنبال تاسيس نهادهاي برتون وودز، ، ضرورت تاسيس يك نهاد بازرگاني جهاني جهت انتظام بخشيدن به مبادلات آزاد و از ميان برداشتن محدوديت‌ها و كاهش حقوق و عوارض گمركي احساس گرديد و كوششهايي در اين خصوص آغاز شد. اين تلاشها اولين بار در كنفرانس هاوانا در 30 اكتبر 1947 بين 23 كشور عمدتا پيشرفته صنعتي منعقد شد که از آن تحت عنوان موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارتياد مي‌شود، به نتيجه رسيد. بطور كلي هدف اصلي گات، توسعه تجارت جهاني و رفع موانع موجود بر سر راه مبادلات بين المللي با بكار گيري ابزارهايي است كه رعايت آن از سوي كشورها منجر به گسترش تجارت و كاهش موانع تجاري خواهد شد . اين ابزارها اصول اساسي گات را تشكيل مي‌دهد كه در طول 8 دور مذاكرات آزادسازيهاي تجاري تا زمان تاسيس سازمان جهاني تجارت در سال 1994 مورد استفاده قرار گرفته است. هشتمين دور مذاكرات تجاري كه از سال 1986 تا 1994 به طول انجاميد تحولات و گسترش حوزه هاي موضوعي زيادي را در موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارت(گات) پديد آورد كه مديريت و پيشبرد اهداف تعيين شده در آن، نهاد نيرومندي را طلب مي‌كرد كه به تاسيس سازمان جهاني تجارت براي نظارت بر اجراي تصميمات و موافقتنامه‌هاي دور اروگوئه و تداوم مذاكرات آزادسازيهاي بعدي و همچنين رسيدگي به اختلافات بين اعضا، منجر گرديد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه آموزش انجام پروپوزال دکتری با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۶/۰۸
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت روستایی

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مدیریت روستایی

انجام پایان نامه مدیریت روستایی بخش های مختلفی دارد. فصل سوم در  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۹
|
سینا
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک ارائه شده در این بخش فصل 5 پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۸
|
سینا
نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال را در این بخش سعی داریم با ارائه نمونه فایل PDF آموزش دهیم. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۷
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب